Klantenservice

Het Thuiswinkel Waarborg

Dino vijvercentrum draagt het enige echte keurmerk voor webwinkels: Het Thuiswinkel Waarborg. Om dit keurmerk te mogen dragen moet je als webwinkel aan een aantal strenge eisen voldoen. Juridische en financiele checks op het bedrijf worden uitgevoerd. Andere, wat minder bekende webkeurmerken kijken naar je site en misschien of de verbinding veilig is, maar dan houdt het op. Alleen de thuiswinkel organisatie kan absolute veiligheid garanderen!

Dino Vijvercentrum is volledig gecertificeerd lid van de Thuiswinkel Organisatie. Voor onze waardevolle klanten betekent dat dat je er zeker van bent dat je op een betrouwbare en veilige manier online kunt winkelen. Om het keurmerk te mogen dragen zijn wij grondig gecontroleerd op onze dienstverlening en financiële huishouding. Het keurmerk wordt dan ook niet zomaar afgegeven.

Je moet als webwinkel namelijk voldoen aan de strengste eisen op het gebied van wet- en regelgeving en de nieuwe algemene voorwaarden zoals opgesteld door Thuiswinkel.org en de Consumentenbond. Het is dus een absolute zekerheid voor de online koper!

Enkele voordelen van kopen bij een winkel met het Thuiswinkel Waarborg:

- De algemene voorwaarden zijn overeengekomen met de Consumentenbond
- Je privacy wordt gerespecteerd
- Je hebt 14 dagen bedenktijd
- 100% veilig betalen
- Je bent verzekerd van een onafhankelijke klachtenbemiddeling
- Je weet bij wie je koopt

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Allereerst kiest u een product uit onze webshop. Klik op de knop "In winkelwagen" om het gewenste product in de winkelwagen te plaatsen. Klik vervolgens op "Ga door naar afrekenen" om bestelling af te ronden. Hier moet u uw gegevens invullen om uw bestelling af te ronden. Kies het gewenste factuuradres, de verzendmethode en de gewenste betaalmethode (Op rekening, iDeal, Credit Card of PayPal). Tevens ziet u een overzicht van de artikelen die u gaat bestellen. Door te klikken op de knop "Plaats uw bestelling" bevestigd u de bestelling.

Na het bevestigen van uw bestelling ontvangt u een ontvangstbevestiging via uw email.

Garantie

Is het door u bij ons aangeschafte product door een technische fout binnen de garantietermijn defect geraakt? Neem dan even contact op via ons e-mailadres. Wij zullen zo snel en zo goed mogelijk naar een oplossing zoeken. Soms wordt alleen een onderdeel vervangen, soms krijgt u een nieuw exemplaar, of we zoeken een andere passende oplossing. 

Een garantie geeft extra rechten aan u als koper, maar is altijd voor een bepaalde duur en met soms met bepaalde voorwaarden (door de fabrikant bepaald). U heeft altijd een (kopie) aankoopbon of duidelijk bankafschrift waarop valt uit te maken dat u het product bij ons heeft gekocht nodig. De wettelijke garantie is altijd van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Enkele bijzonderheden:

  • Alleen voor Oase vijverpompen geldt een omruilgarantie, op alle overige producten zit een reparatiegarantie.
  • Lever een vijverpomp of andere producten altijd schoon aan, dit vergemakkelijkt het verwerkingsproces en als wij hem moeten schoonmaken wordt het geldende uurloon van € 45,- per uur in rekening gebracht.
  • Zonder overleg van de factuur, kopie factuur of bankafschrift kunnen wij helaas niet beoordelen of het product bij ons aangekocht is en kan er geen garantie worden verleend.
  • Voor reparatie buiten de garantie periode zal u vooraf altijd een prijsopgave van ons ontvangen.

Opmerkingen

Heeft u een compliment, suggestie of een klacht dan horen wij dit graag, klanttevredenheid vinden wij erg belangrijk. U kunt uw opmerkingen sturen naar webshop@dinobreda.nl. Uw opmerking zal binnen 48 uur inhoudelijk in behandeling worden genomen en binnen deze termijn worden beantwoord.
Let op: in de webshop getoonde afbeeldingen kunnen afwijken.

Bezorging

De bezorging gebeurt door DPD die de volgende bezorgtijden hanteert:

  • maandag t/m vrijdag: 08.00 - 17.00 uur

Als u niet thuis bent op het moment van bezorging kunt u tijdens het bestellen om het te laten bezorgen op een alternatief adres. U kunt in uw account uw verzendadres aanpassen. Zo kan er ook op uw werk bezorgd worden als u op de bezorgtijden niet thuis bent. Het is helaas niet mogelijk te bezorgen op afspraak. Het kan voorkomen dat uw bestelling in delen wordt verstuurd. Wij leveren de door u bestelde goederen mits op voorraad binnen twee werkdagen, zaterdagen en zondagen tellen hierbij dus niet mee. Bij het bestellen van het product is te zien of het artikel op voorraad is, of dat er een wat langere levertijd op zit. Indien u de goederen niet binnen veertien werkdagen na bestelling heeft ontvangen, kunt u de koop onmiddelijk ongedaan maken.

Bezorgkosten en retourneren

Bestellingen met een waarde hoger dan 25 euro worden in Nederland en België gratis bezorgd, voor bestellingen onder de 25 euro rekenen wij € 5,- aan bestelkosten. De omvang van het pakket mag niet groter zijn dan 175 x 50 x 50 cm en het pakket mag niet zwaarder wegen dan 30 kilo. Palletzendingen kunnen wij helaas niet gratis versturen, hiervoor rekenen wij 75 euro. Denk bijvoorbeeld aan aquaria.

  • Bij retournering van de hele bestelling vervallen de bezorgkosten en betaalt u alleen de rechtstreekse kosten van het terugzenden. Deze kosten zijn in principe net zo hoog als de bezorgkosten.
  • Als uw bestelling in delen wordt geleverd, betaalt u maar eenmaal bezorgkosten.

Als u een artikel wil retourneren dan kan dat. Laat dit dan binnen 14 dagen aan ons weten. Stuur binnen 14 dagen na de melding of het ontvangen van uw product  het door u bestelde artikel in  een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd aan ons terug met een kopie van de factuur of duidelijk bankafschrift en vermeld duidelijk op de factuur dat het artikel terug komt.

Schrijf duidelijk uw tenaamstelling en bankrekeningnummer op de factuur, u krijgt het volledige aankoopbedrag van het betreffende product inclusief verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van het product terug op uw rekening. Het retourzenden van een product komt voor uw eigen rekening. U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

U kunt gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, deze vindt u op onze website maar ook in uw e-mail na bestelling in onze webshop.

BTW

Al onze op de website genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Betaalmogelijkheden

U kunt bij ons op verschillende manieren veilig betalen. Via CreditCard, iDeal (internetbankieren bij uw eigen bank, met uw pas en lezer) of op rekening.

Klacht/ geschil

Mocht u een klacht over ons hebben en ondanks onze pogingen u tegemoet te treden toch niet tevreden zijn, dan kunt u een klacht of geschil indienen bij de Geschillencomissie Thuiswinkel. Dit kan via www.sgc.nl of u kunt hier terecht: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Op rekening betalen

Bij achteraf betalen kunt u eerst zien wat u besteld heeft en dan de factuur betalen. U ontvangt dan van ons de bestelling en een factuur. Deze factuur moet u op tijd binnen 14 dagen na leverdatum betalen.

De afhandeling van uw betaling wordt door ons uitbesteed aan Buckaroo. Op onze factuur staat aangegeven hoe u (na ontvangst van de goederen en/of diensten) de factuur dient te betalen. Voor uw gemak ontvangt u van ons ook een e-mail met een betaalkoppeling, waarmee u de factuur ook kunt betalen.

Achteraf betalen kan tot een bedrag van 400 euro. Mocht u problemen ondervinden bij het achteraf betalen of een aankoop groter dan € 400,- willen doen en achteraf willen betalen dan kunt u contact opnemen via webshop@dinobreda.nl. Via deze weg kan er een betaalafspraak gemaakt worden. Wij willen u er op wijzen dat de betaalkosten voor het betalen op rekening (á € 15,- extra kosten) bij u in rekening worden gebracht.